Carte
DANEMARCA


Sensurile cele noi ale poveștilor
Cum îl mai citim pe Andersen azi?
Ana Maria Sandu & Alina Tudor
când?
sâmbătă
15 februarie 2025
11:30
Intrare liberă
Descriere
Generațiile de astăzi cresc într-un peisaj literar foarte diferit de cel al părinților lor. Le mai spune ceva un autor care a scris în urmă cu aproape 200 de ani? O discuție despre dacă și cum mai citim autori clasici pentru copii și ce sensuri noi capătă poveștile prin prisma experiențelor copiilor de azi. Ne trebuie neapărat alte povești, sau trebuie doar să citim poveștile clasice cu alți ochi?
O discuție animată de o expoziție de ilustrații inspirate de patru basme de Andersen, realizate de elevi ai Școlii Gimnaziale de Arte nr. 3, coordonați de prof. Florina Niță.
Invitați
Ana Maria Sandu, scriitoare și jurnalistă
Ana Maria Sandu a debutat în 2003 cu volumul Din amintirile unui Chelbasan (Editura Paralela 45), reeditat în 2013 la Editura Art. Cartea a fost tradusă în limba franceză în 2010 cu titlul L’écorchure. În 2006 a publicat la Editura Polirom, în colecţia „Ego. Proză”, romanul Fata din casa vagon, iar în 2010 romanul Omoară-mă! În 2013 a publicat Aleargă.
În 2017 i-a apărut volumul de proză scurtă Pereți subțiri, iar în 2019 a publicat volumul de eseuri Mama îmi spune că am o viață frumoasă, ambele la Editura Polirom. Volumul Hortensia Papadat-Bengescu. Străina (Editura Polirom, Colecția „Biografii romanțate” a apărut în 2021. În 2024 a publicat volumul de proză scurtă Salvatorii.
Este și autoarea a două romane pentru copii, În țara vacilor fericite (Editura Frontiera, 2023) și Vacanță în Portocalia (2024, la aceeași editură). A coordonat volumul Cu ochii în 3,14, o antologie Dilema veche, apărută în 2016 la Humanitas. A realizat numeroase ateliere de scris și de citit cu copii și adulți. A dramatizat mai multe texte literare și nu numai. Este redactor la revista Dilema.
Alina Tudor, inițiatoare proiecte de promovare a culturii scrise
Alina Tudor este absolventă UNArte București, secția Ceramică și în prezent doctorandă în cadrul aceleiași universități. În ultimii zece ani, practica sa artistică s-a îmbinat cu preocuparea pentru educație, dând naștere în felul acesta unor proiecte menite să formeze și stimuleze gândirea artistică și creativă a copiilor. În acest sens, a format un nucleu ce s-a dezvoltat pe grupe de vârstă, în jurul căruia s-au adunat copii, părinți, artiști vizuali și scriitori – o adevărată comunitate care crede în valoarea și dimensiunea educației prin artă și cultură. Alina Tudor este președinte și coordonator artistic al Asociației pentru Creativitate.
De peste 20 de ani Alina Tudor este activă în zona artelor vizuale. Aplecată către forma sculpturală și obiect, artista abordează medii diferite și tehnici diverse de lucru, ceramica fiind o componentă constantă în creația sa. A fondat împreună cu Răzvan Neagoe grupul focAR în anul 2006, semnând cu acesta numeroase proiecte ce au participat la expoziții importante în țară și străinătate, printre care Bienala de la Lyon, Urban Jealousy – The First International Roaming Biennial of Tehran și Bucharest Biennale 5.
Expoziție de ilustrații inspirate de patru basme de Hans Christian Andersen
Realizate de elevi ai Școlii Gimnaziale de Arte nr. 3























Carte
DANEMARCA


Sensurile cele noi ale poveștilor
Cum îl mai citim pe Andersen azi?
Ana Maria Sandu & Alina Tudor
când?
sâmbătă
15 februarie 2025
11:30
Intrare liberă
Descriere
Generațiile de astăzi cresc într-un peisaj literar foarte diferit de cel al părinților lor. Le mai spune ceva un autor care a scris în urmă cu aproape 200 de ani? O discuție despre dacă și cum mai citim autori clasici pentru copii și ce sensuri noi capătă poveștile prin prisma experiențelor copiilor de azi. Ne trebuie neapărat alte povești, sau trebuie doar să citim poveștile clasice cu alți ochi?
O discuție animată de o expoziție de ilustrații inspirate de patru basme de Andersen, realizate de elevi ai Școlii Gimnaziale de Arte nr. 3, coordonați de prof. Florina Niță.
Invitați
Ana Maria Sandu, scriitoare și jurnalistă
Ana Maria Sandu a debutat în 2003 cu volumul Din amintirile unui Chelbasan (Editura Paralela 45), reeditat în 2013 la Editura Art. Cartea a fost tradusă în limba franceză în 2010 cu titlul L’écorchure. În 2006 a publicat la Editura Polirom, în colecţia „Ego. Proză”, romanul Fata din casa vagon, iar în 2010 romanul Omoară-mă! În 2013 a publicat Aleargă.
În 2017 i-a apărut volumul de proză scurtă Pereți subțiri, iar în 2019 a publicat volumul de eseuri Mama îmi spune că am o viață frumoasă, ambele la Editura Polirom. Volumul Hortensia Papadat-Bengescu. Străina (Editura Polirom, Colecția „Biografii romanțate” a apărut în 2021. În 2024 a publicat volumul de proză scurtă Salvatorii.
Este și autoarea a două romane pentru copii, În țara vacilor fericite (Editura Frontiera, 2023) și Vacanță în Portocalia (2024, la aceeași editură). A coordonat volumul Cu ochii în 3,14, o antologie Dilema veche, apărută în 2016 la Humanitas. A realizat numeroase ateliere de scris și de citit cu copii și adulți. A dramatizat mai multe texte literare și nu numai. Este redactor la revista Dilema.
Alina Tudor, inițiatoare proiecte de promovare a culturii scrise
Alina Tudor este absolventă UNArte București, secția Ceramică și în prezent doctorandă în cadrul aceleiași universități. În ultimii zece ani, practica sa artistică s-a îmbinat cu preocuparea pentru educație, dând naștere în felul acesta unor proiecte menite să formeze și stimuleze gândirea artistică și creativă a copiilor. În acest sens, a format un nucleu ce s-a dezvoltat pe grupe de vârstă, în jurul căruia s-au adunat copii, părinți, artiști vizuali și scriitori – o adevărată comunitate care crede în valoarea și dimensiunea educației prin artă și cultură. Alina Tudor este președinte și coordonator artistic al Asociației pentru Creativitate.
De peste 20 de ani Alina Tudor este activă în zona artelor vizuale. Aplecată către forma sculpturală și obiect, artista abordează medii diferite și tehnici diverse de lucru, ceramica fiind o componentă constantă în creația sa. A fondat împreună cu Răzvan Neagoe grupul focAR în anul 2006, semnând cu acesta numeroase proiecte ce au participat la expoziții importante în țară și străinătate, printre care Bienala de la Lyon, Urban Jealousy – The First International Roaming Biennial of Tehran și Bucharest Biennale 5.
Expoziție de ilustrații inspirate de patru basme de Hans Christian Andersen
Realizate de elevi ai Școlii Gimnaziale de Arte nr. 3






















